Tworzenie stron Gdynia Szybki kontakt z Virtual Services

TikTok goni konkurencję. Z jakich social mediów korzystają Polacy?

TikTok goni konkurencję. Z jakich social mediów korzystają Polacy?

 

Social media stały się już częścią naszego życia. Niewiele osób nie posiada żadnego konta na którymś z portali społecznościowych. Każdego dnia do popularnych serwisów dołączają kolejni użytkownicy. Nie zawsze podają swoje prawdziwe dane. Dla niektórych social media są już drugim życiem, dla innych miejscem komunikacji z przyjaciółmi. Które z nich cieszą się wśród Polaków największą popularnością? Tego dowiecie się czytając nasz najnowszy artykuł. 

 

Moda na TikToka 

Zdecydowanie zyskuje TikTok. Tylko w czerwcu 2022 roku średni czas spędzany na nim przez polskich internautów wydłużył się UWAGA! aż o 80 minut. Statystyczny użytkownik korzysta z TikToka ponad godzinę dłużej niż jeszcze kilka miesięcy wcześniej. Znajduje tam dla siebie więcej interesujących informacji. To tak jakby każdego dnia dodatkowo oglądać prawie cały mecz piłkarski. Platforma wyprzedziła tym sposobem Facebooka, gdzie spędzamy mniej czasu pomimo faktu, że jest to w Polsce najpopularniejsze narzędzie z domeny Social Mediów. Korzysta niego prawie 90% polskich internautów. 

 

Facebook liderem popularności

Zarówno stronę internetową jak i aplikację mobilną Facebooka odwiedza obecnie ponad 26 milionów Polaków miesięcznie. Na drugim miejscu pod tym względem jest Instagram, który posiada 10 milionów polskich użytkowników mniej. Oznacza to, że tak zwanego "Insta" przynajmniej raz w miesiącu odwiedza co drugi internauta w Polsce. W porównaniu do Facebooka na Instagramie Polacy spędzają 4 razy mniej czasu (przeciętnie 4 godziny i 5 minut). Na trzecim miejscu pod względem popularności znajduje się TikTok z prawie 13 milionami użytkowników. Jednocześnie zyskuje największe wzrosty pod względem czas spędzonego w social mediach. Niewykluczone, że już wkrótce nie tylko dogoni Instagrama, ale również go przegoni. 

 

Ale i Facebook ma powody do zmartwień. W porównaniu do maja platforma straciła, aż 130 tysięcy użytkowników. Zmniejszył się też czas przebywania internautów w jej przestrzeni. Nie jest to rekordowy spadek ponieważ pod tym względem prym wiodą LinkedIn i Twitter. Ten pierwszy który stracił w ciągu miesiąca aż 360 tysięcy użytkowników, czyli 5% wszystkich kont. Natomiast Twitter stracił, aż 913 tysięcy kont. Z użytkowania z niego zrezygnował co 11 polski internauta. 

 

Twitter z coraz gorszymi wynikami

Spada natomiast ilość czasu spędzanego na Twitterze. To trend panujący od dawna. Coraz mniej Polaków jest zainteresowanych korzystaniem z tej platformy. Wyraźnie widać, że dużo bardziej Polaków interesują mniej poważne treści i przestrzenie w sieci, gdzie mogą się oderwać od codzienności. Twitter posiada 35% zasięgu w polskim Internecie. Konto ma na nim 10 milionów internautów, którzy średnio spędzali na nim 45 minut. Na czwartym miejscu, poza podium znajduje się w Polsce Pinterest z 8 milionami odwiedzających. Podobną liczbę użytkowników ma Snapchat. 

 

Platforma pracodawców LinkedIn

LinkedIn to przestrzeń zarezerwowana przede wszystkim dla osób, które chcą pochwalić się swoimi osiągnięciami zawodowymi. To wirtualne CV które pozwala w prosty i szybki sposób potencjalnemu pracodawcy zweryfikować dane i umiejętności potencjalnego kandydata do zatrudnienia. Poza tym to przestrzeń, gdzie zawierane są biznesowe kontakty oparte o znajomości. Obecnie z LinkedIna korzysta 5 milionów Polaków. Jego polscy użytkownicy spędzają na nim przeciętnie około 11 minut.

  • Poprzednia
  • Strona11
  • Następna

1. Wybierz interesującą cię ofertę: