Słowa kluczowe w reklamie internetowej. Jak je wybrać?
Odpowiednie słowa kluczowe są najważniejszym elementem dobrej kampanii reklamowej w sieci. To one są jednym z czynników decydujących o sukcesie promocji w Internecie. Aby wybrać te najskuteczniejsze najpierw musisz pomyśleć o potrzebach swojej grupy docelowej, a także rodzaju języka, jaki stosują podczas wyszukiwania w Google.
Dobrze dobrany zestaw haseł może wydatnie wpłynąć na skuteczność kampanii Twojej firmy. Dzięki nim może być lepiej widoczna od kampanii konkurencji i tym samym wygenerować większy ruch w Twojej witrynie doprowadzając do zwiększenia sprzedaży i przychodów. Dlatego też tak istotne jest kierowanie na właściwe słowa kluczowe przygotowując kampanię w takim narzędziu jakim jest Google Ads.
W jaki sposób je dobrać? Jakie słowa kluczowa mogą być skuteczne? Tego dowiecie się czytając nasz artykuł.
Technika doboru słów kluczowych. Od ogółu do szczegółu
Aby przygotować odpowiedni zestaw słów kluczowych w pierwszej kolejności powinieneś wypisać słowa, które przychodzą Ci na myśl w momencie, gdy myślisz o działalności swojej firmy. Następnie poszukaj bardziej szczegółowych terminów. Sprzedając buty do biegania tok rozumowania może wyglądać następująco:
buty > buty męskie > sportowe buty męskie > sportowe buty męskie do biegania.
Ogólne hasło jakim są "buty" jest bardzo często wyszukiwane. Tym sposobem narażasz się na duże koszty przy możliwej niskiej skuteczności. Kobieta która szuka butów do swojej wieczorowej kreacji nie szuka przecież oferowanych przez Ciebie butów sportowych. Tymczasem jej kliknięcie będzie oznaczać dla Twojej firmy niepotrzebne koszty. Internautka nie znajdzie na swojej stronie produktu którego szuka, a Ty na takim kliknięciu nie tylko nie zarobisz, ale też stracisz. Taka reklama będzie miała niski współczynnik konwersji.
W takiej sytuacji przydają się konkretne słowa kluczowe: „sportowe buty męskie do biegania” co prawda mogą generować niższą liczbę wyszukiwań każdego miesiąca, ale ponieważ są one bardziej szczegółowe w odniesieniu do tego, czego szuka potencjalny klient, to takie hasła będą prawdopodobnie bardziej skuteczne i przynoszące zyski.
Planner słów kluczowych
Planner słów kluczowych Google to proste i przede wszystkim skuteczne narzędzie do badania słów kluczowych. Jest ono dostępne w panelu Google Ads. Każdy może z niego skorzystać. Narzędzie pomoże Ci znaleźć bardziej szczegółowe hasła. Wpisując ogólne terminy system zaproponuje Ci na podstawie swoich danych inne bardziej szczegółowe hasła. Poza tym będzie w stanie określić Ci średnią miesięczną liczbę wyszukań. Tym sposobem możesz dotrzeć do terminów, których wcześniej być może nie brałeś pod uwagę.
Planner słów kluczowych informuje również, jak wygląda konkurencja dla każdego słowa kluczowego. Zależy ona od liczby reklamodawców licytujących każde słowo kluczowe. Narzędzie to udostępnia też informacje dotyczące średniego CPC (kosztu za kliknięcie) dla słowa kluczowego.
Na jakie słowa kluczowe wyświetla się konkurencja?
Dzięki poznaniu słów kluczowych na jakie wyświetla się Twoja konkurencja w przyszłości będziesz w stanie zrealizować skuteczniejszą kampanię reklamową. W ten sposób łatwiej będziesz mógł zdiagnozować błędy w prowadzonej kampanii marketingowej. Doskonaląc ją Twoja działalność reklamowa będzie bardziej skuteczna. Aby poznać hasła konkurencji wystarczy, że wpiszesz adres jego witryny do Plannera słów kluczowych i porównać je z listą docelowych słów kluczowych.
Wykluczające słowa kluczowe
Nie każde wyszukiwane hasło będzie tym właściwym. Nie zawsze Twoja reklama będzie wyświetlała się na wyrażenia, które mogą przynieść Ci zysk. Dlatego niezwykle ważne jest stworzenie listy wykluczonych słów kluczowych. Są to hasła które nie powinny powodować wyświetlania reklamy w wynikach wyszukiwania. Tym sposobem Twoje reklamy będą wyświetlać się określonej grupie odbiorców. Wyniki wyszukiwania będą trafniejsze i bardziej związane z Twoim produktem lub usługą. Zmniejsza to też liczbę bezsensownego ruchu w Twojej witrynie dzięki czemu oszczędzisz pieniądze na nietrafionych kliknięciach reklamę.
Wybór odpowiednich słów kluczowych nie jest sprawą prostą. Czasem hasła, które wydają się być bez sensu ostatecznie generują sprzedaż, a także zwiększają zainteresowanie reklamowanym produktem oraz usługami. Dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji reklamowej, które mają bogate doświadczenie w przygotowywaniu kampanii Google Ads.