Tworzenie stron Gdynia Szybki kontakt z Virtual Services
#Ads

Dlaczego Twoje reklamy mogą działać źle? Podpowiadamy co zrobić.

Dlaczego Twoje reklamy mogą działać źle? Podpowiadamy co zrobić. 

 

W najnowszym artykule na naszym blogu zajęliśmy się tematem, który może zainteresować początkujących użytkowników Google Ads. Podpowiemy Wam co zrobić, aby Wasze reklamy zaczęły działać dobrze. Chociaż narzędzie Google umożliwia pojawienie się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania to z jakiegoś powodu część użytkowników stale ją omija. Dlaczego tak się dzieje? Podpowiadamy tutaj. 

 

Im wyżej pojawi się nasza reklama tym bardziej prawdopodobne, że będą one generować konwersje. Użytkownicy Internetu, którzy klikają w reklamy, są o 50% bardziej skłonni do zakupu. Dodatkowo reklamy online mogą zwiększyć świadomość marki aż o 80%. Te liczby zdecydowanie zachęcają do korzystania z Google Ads. Jednocześnie nie zawsze samo uruchomienie kampanii rozwiązuje problemy sprzedażowe. Doświadczeni marketingowcy i specjaliści od SEO dość szybko zdiagnozują problem. Jakie popełniane są typowe błędy? 

 

Błąd nr 1: Odpowiednia treść reklamy

Aby uzyskać konwersje Twoja reklama powinna przykuć uwagę odbiorcy. Stworzenie chwytliwego hasła reklamowego może przyciągnąć mnóstwo klientów. Nie kopiuj cudzych pomysłów. Wymyśl coś własnego. Zastanów się czego oczekują Twoi potencjalni klienci. Odpowiedz na ich problemy. Utwórz tekst o wysokiej konwersji, który będzie zgodny z wytycznymi Google i przyciągnie uwagę odbiorców.

 

Każda reklama Google Ads składa się z kilku składników. Ważne, aby każdy z nich był na wysokim poziomie: 

 

Nagłówek: Google pozwala na stworzenie 3 nagłówków po 30 znaków każdy. 

Opis: Google zezwala na maksymalnie dwa opisy z 90 znakami dla każdego. 

Wyświetlany adres URL: Składa się z głównego adresu URL witryny. Może mieć ona dwie ścieżki. Google pozwala, aby każda z nich miała po 15 znaków.

Rozszerzenia linków do podstron: Dzięki temu potencjalni klienci przenoszeni są na odpowiednie strony w Twojej witrynie. Każdy link do podstrony ma limit 15 znaków. Poza tym witryna musi mieć co najmniej cztery linki do podstron, aby można ją było wyświetlić.

Opis linku do podstrony: Jest to nic innego jak opis strony znajdującej się w rozszerzeniu linków do podstron. Ma limit 35 znaków.

Rozszerzenie objaśnień: Są to dodatkowe informacje, które możesz dodać do reklamy Google, aby się wyróżnić.

 

Najważniejsze: wyróżnij się na tle konkurencji. 

 

Błąd nr 2: użycie niewłaściwego typu dopasowania słowa kluczowego

Aby Twoja reklama wyświetlała się użytkownikom wyszukiwarki Google najpierw musisz wpisać słowa kluczowe na które będzie się wyświetlać. Google Ads umożliwia też kilka różnych typów dopasowania haseł, aby zoptymalizować wyniki kampanii. 

 

Istnieją trzy główne opcje dopasowania słów kluczowych:

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie zdania

Dokładne dopasowanie

 

Jeżeli chcesz stworzyć skuteczną kampanię reklamową dzięki narzędziu jakim jest Google Ads musisz zrozumieć czym różnią się te typy dopasowania. 

 

Dopasowanie przybliżone

Jest to domyślna opcja dopasowania dla wszystkich słów kluczowych. Reklama może pojawiać się w wyszukiwaniach zawierających synonimy, podobne wyszukiwania, błędną pisownię i inne odmiany. Jeśli więc kierujesz reklamy na słowo kluczowe „buty nike”, osoba wyszukująca słowo kluczowe z błędną pisownią, takie jak „buty najk” lub powiązane słowo kluczowe, takie jak „buty sportowe”, zobaczy Twoją reklamę. Tym samym reklama będzie wyświetlana niezależnie od intencji użytkownika co może generować wysokie koszty reklamy. Użytkownik może bowiem nie być zainteresowany zakupem produktu ponieważ szuka czegoś innego.

 

Taki typ dopasowania jest odpowiedni dla kampanii, które mają na celu zwiększyć świadomość jakiejś marki - działać globalnie i docierać do jak najszerszego grona użytkowników. 

 

Dopasowanie do wyrażenia

Umożliwia ono wyświetlanie się reklam w wyszukiwaniach zawierających dokładną kolejność wyrażenia lub jego zbliżone odmiany. Słowa kluczowe pojawiają się tylko wtedy, gdy użytkownicy wpiszą dokładną kolejność frazy.

Jeśli wyszukujesz hasło „najlepsze buty sportowe”, reklama nie zostanie wyświetlona, ??jeśli wpiszesz „najlepsze buty sportowe”. Może się jednak pojawić, jeśli przed frazą lub po niej znajdują się dodatkowe słowa. W związku z tym reklama będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania typu „używane najlepsze buty sportowe” lub "najlepsze buty sportowe do biegania". 

 

Takie słowa kluczowe wyróżniają się w Google Ads ponieważ zapisane są cudzysłowami. 

 

Słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym

Umożliwiają one wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania dokładnego hasła lub jego zbliżonych odmian. Zbliżone odmiany obejmują wyszukiwania, które mają to samo znaczenie z dokładnymi słowami kluczowymi.

 

Reklama „najlepsze buty sportowe” będzie wyświetlana tylko w wynikach wyszukiwania identycznych słów kluczowych. W przeciwieństwie do haseł w dopasowani do wyrażenia nie będą się pojawiać jeżeli zapisane zostaną jako "najlepsze buty sportowe do biegania". 

 

Aby przypisać dokładne dopasowanie słowa kluczowego słowo kluczowe musi być zapisane w nawiasach [najlepsze buty sportowe].

 

Błąd nr 3: Dostosowanie stawek reklamy do konkurencji

Najważniejsze w reklamie internetowej Google jest dostanie się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Aż 90% użytkowników nie przechodzi poza pierwszą stronę wyników Google. Kluczowe jest, aby uzyskać wysoką pozycję w rankingu, ustalając stawki za słowa kluczowe, które mają największe znaczenie dla Twojej firmy. Aby pojawić się wyżej należy odpowiednio dostosować budżet kampanii. Stawki na najlepsze hasła - najlepiej konwertujące nie mogą być zbyt niskie. Wówczas taka kampania nie ma sensu. Warto czasem dołożyć pewne środki, aby mieć pewność, że reklama wyświetla się w odpowiednim miejscu i na wysokiej pozycji. 

 

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki się Wam przydadzą. W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu. Chętnie pomożemy Wam rozwinąć biznes! 

Sprawdź naszą ofertę Google Ads
Piotr Małecki
  • Poprzednia
  • Strona 1
  • Następna

1. Wybierz interesującą cię ofertę: