Spis treści:
[PORADNIK 2022] Czym jest reklama Google Ads? – jak działa i jakie niesie korzyści?
Dobór odpowiednich kanałów marketingowych do promowania własnej strony internetowej to jeden z kluczowych czynników umożliwiających wyróżnienie Twojej firmy spośród konkurencji. Biorąc pod uwagę zasięg, liczbę dostępnych formatów reklamowych oraz funkcjonalność i elastyczność możemy śmiało powiedzieć, że liderem w 2022 roku są płatne kampanie Google. Wynika to z faktu, iż efekty w postaci zwiększonego ruchu w witrynie zauważysz nawet po kilku godzinach od uruchomienia – wystarczy bowiem dokonać prawidłowej optymalizacji promocji. Zatem czym jest reklama w Google Ads, jak działa i jakie niesie korzyści? Zapraszamy do lektury!
Czym jest reklama Google Ads?
Reklama w Google Ads to zaawansowany system promocyjny pozwalający emitować reklamy tekstowe, graficzne oraz video skierowane do konkretnej grupy docelowej wybranej przede wszystkim w oparciu o wiek, zainteresowania i lokalizację potencjalnych klientów. Kampanie giganta z Mountain View obejmują wyszukiwarkę Google (używa jej ponad 90% internautów na całym świecie), a także sieć partnerską, w której skład wchodzą m.in. Onet, Gmail czy YouTube.
Jak działa reklama Google Ads?
Jak działa reklama Google Ads? To bardzo proste – wyświetla strony właścicieli biznesów w zamian za uiszczenie odpowiedniej opłaty. W zależności od Twoich preferencji może to być płatność za kliknięcie w reklamę (CPC), za 1000 wyświetleń (CPM) lub za obejrzenie minimum 30 sekund danego video (CPV). Poniżej przedstawiamy 3 najpopularniejsze modele rozliczeń kampanii Google Ads!
Najpopularniejsze modele rozliczeń kampanii Google Ads – TOP 3
- CPC (z ang. Cost Per Click) – najczęściej stosowany model rozliczeniowy Google Ads skierowany na sprzedaż (w tym przypadku płacimy wyłącznie za kliknięcie w reklamę);
- CPM (z ang. Cost Per Mile) – model rozliczeniowy Google Ads opierający się o płatność za 1000 wyświetleń (rekomendujemy wybrać go w celu budowania świadomości marki oraz widoczności);
- CPV (z ang. Cost Per View) – model rozliczeniowy Google Ads bazujący na płatności za wyświetlenie (pod warunkiem, że internauta obejrzy minimum 30 sekund video).
Podczas współpracy z naszymi klientami wdrażamy również inteligentne systemy ustalania stawek za kliknięcie w celu maksymalizowania pożądanej konwersji, czyli CPA (z ang. Cost Per Action). Aby „podkręcić” sprzedaż wykorzystujemy dodatkowo eCPC (tzw. ulepszony CPC) pozwalający zadecydować algorytmom o górnej stawce za kliknięcie – jest to bardzo przydatna opcja w kontekście pozyskiwania wartościowych leadów.
Reklama Google Ads – korzyści
Jakie korzyści niesie za sobą reklama Google Ads? Naszym zdaniem kluczową zaletą jest możliwość zwiększenia ruchu w witrynie nawet po kilku godzinach od rozpoczęcia kampanii. Wyniki są łatwo mierzalne, a promocję można wyłączyć w każdej chwili (np. w momencie, gdy uznamy, że mamy już wystarczająco dużo klientów). Warto również wspomnieć o budowie świadomości marki dzięki kampaniom giganta z Mountain View oraz możliwości kompleksowej personalizacji swoich działań wg. konkretnych danych demograficznych. Poniżej przedstawiamy 5 korzyści reklamy w Google Ads!
- zwiększenie ruchu w witrynie nawet po kilku godzinach od rozpoczęcia kampanii – reklama Google Ads jest skuteczna już na samym początku (w SEO na pierwsze efekty musimy czekać nawet kilka miesięcy);
- łatwo mierzalne wyniki – reklama Google Ads umożliwia zgromadzenie ogromnej ilości danych (np. wyświetlenia, informacje o kliknięciach, konwersja na dane słowo kluczowe);
- pełna kontrola po stronie użytkownika – reklama Google Ads może zostać wyłączona i edytowana w każdym momencie (w przypadku pozyskania wystarczającej ilości klientów warto spauzować kampanię);
- budowa świadomości marki – nieustannie pokazująca się reklama Google Ads buduje świadomość marki, a dodatkowo zwiększa jej rozpoznawalność (nawet, jak użytkownicy nie wejdą na Twoją stronę, będą wiedzieli, że cały czas działasz w sieci);
- możliwość kompleksowej personalizacji kampanii – reklama Google Ads jest bardzo elastyczna, ponieważ można ją ukierunkować na konkretne działanie, przykładowo sprzedaż, a dodatkowo wybrać niemal idealnych potencjalnych odwiedzających (wg. wieku, miejsca zamieszkania, narodowości, zainteresowań i aktualnego miejsca pracy).
Reklama Google Ads pozwala nakłonić potencjalnych klientów do podjęcia pożądanej konwersji (np. zakupu produktu, skorzystania z usługi, zapisu do newslettera, odbioru darmowego szkolenia).
Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż koszty płatnych kampanii Google okazują się stosunkowo niewielkie w porównaniu do osiągniętego poziomu przychodu, ponieważ twórcy umożliwili nam niemal perfekcyjne dopasowanie grupy docelowej do specyfiki danego biznesu (wg. odpowiednich danych demograficznych).
Warto również wspomnieć o bardzo ważnym aspekcie. Otóż pierwsze kilka tygodni od uruchomienia promocji to etap nauki algorytmów. Przez ten czas zauważysz prawdopodobnie wzrost ruchu i dodatkowe leady, natomiast rzeczywiste rezultaty w postaci wyższych dochodów odnotujesz po ok. miesiącu od startu kampanii.
!Zapamiętaj!
Najpopularniejsze rodzaje promocji Google Ads to reklamy tekstowe, w sieci partnerskiej Google, reklamy PLA (produktowe), w YouTube oraz w Gmailu.
Reklama Google Ads – dlaczego warto zlecić działania promocyjne agencji partnerskiej Google?
Dlaczego warto zlecić działania promocyjne agencji partnerskiej Google? Przede wszystkim ze względu na profesjonalizm wykonywanych usług, a co za tym idzie – najwyższą skuteczność reklamy w Google Ads niosącą za sobą niskie koszty za kliknięcie lub wyświetlenie promocji. Przedsiębiorstwa posiadające status Google Premier Partner uczestniczą regularnie w spotkaniach edukacyjnych społeczności Google, nieustannie podwyższając kompetencje optymalizacyjne dzięki materiałom szkoleniowym opracowywanym przez liderów z niezwykle dynamicznej branży digital marketingu.
Kluczowym aspektem działań promocyjnych dokonywanych przez agencję partnerską Google jest również całodobowe wsparcie techniczne ze strony giganta z Mountain View. Dlaczego uważamy, że to aż tak ważne? Otóż partnerzy rozwiązują napotkane problemy znacznie szybciej od zwykłych fachowców, ponieważ korzystają z porad supportu w pierwszej kolejności.
Informacje dotyczące partnerstwa z Google znajdują się zazwyczaj na stronie głównej wybranej agencji marketingowej.
Jak wybrać agencję marketingową do optymalizacji kampanii Google Ads?
W celu wyboru agencji marketingowej do optymalizacji kampanii Google Ads należy zwrócić uwagę na 3 istotne czynniki – partnerstwo z Google, referencje oraz certyfikaty. Dzięki temu będziesz mógł wstępnie ocenić, jaki będzie poziom skuteczności kampanii w stosunku do wydatków na promocję. Pamiętaj, że im bardziej wykwalifikowana jest agencja, tym lepiej zoptymalizuje reklamę, co przełoży się na większy dochód Twojego przedsiębiorstwa.
Partnerstwo z Google
Partnerstwo z Google oznacza, że dana agencja przeszła stosowne szkolenia i zdała egzamin, uzyskując certyfikat potwierdzający praktyczną i aktualną wiedzę na temat opracowywania skutecznych form reklamy w Google Ads. To nie wszystko, bowiem firma posiadająca status Google Premier Partner jest zawodowo aktywna, co oznacza, że w ciągu ostatnich 90 dni wydała minimum $10 000 (ok. 40 000 złotych) łącznie na wszystkich zarządzanych kontach (Google to regularnie weryfikuje).
Referencje
Referencje przedstawiają rzeczywistą skuteczność agencji we współpracy z klientami. Można je sprawdzić w wyszukiwarce Google wpisując nazwę danej firmy lub poprosić o przedstawienie ich mailowo.
Certyfikaty
Certyfikaty w Google Ads są bardzo ważne. Potwierdzają one wiedzę z zakresu tworzenia, optymalizacji oraz zarządzania kampaniami oferowanymi przez amerykańskiego giganta. Agencje powinny odnawiać je każdego roku, w związku z czym warto sprawdzić, czy posiadane certyfikaty są na pewno aktualne.
Czym jest reklama Google Ads? – jak działa i jakie niesie korzyści? Podsumowanie
Reklama Google Ads to skuteczny, a także bardzo precyzyjny sposób na promocję Twojego przedsiębiorstwa w wyszukiwarkach oraz sieciach partnerskich Google’a. Wymaga uiszczenia płatności w zamian za wykonanie konkretnej czynności (np. kliknięcie w reklamę, obejrzenie minimum 30 sekund video lub wyświetlenie linku sponsorowanego 1 000 razy).
Reasumując, reklama Google Ads pozwala zwiększyć ruch w witrynie, zbudować świadomość na temat danej marki, a co najważniejsze – osiągnąć pożądany stopień konwersji za sprawą kompleksowej personalizacji kampanii.
Jeśli chcesz zacząć reklamować swój biznes w Google Ads – skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania i wyjaśnimy, jak działamy. Lubimy solidnych partnerów biznesowych, a Ty wydajesz się jednym z nich. Napisz do nas niezobowiązującego maila lub zadzwoń. Jesteśmy oficjalnym partnerem Google. Możesz nam zaufać. Jesteśmy Virtual Services.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat reklamy w Google Ads!
#1 Ile kosztuje reklama Google Ads?
Ile kosztuje reklama Google Ads? Odpowiedź na to pytanie brzmi – to zależy. Między innymi od konkurencyjności branży, popularności wybranych słów kluczowych, a także celu biznesowego kampanii promocyjnej. Naszym zdaniem miesięczny koszt Google Ads powinien wynosić od 500 do 3 000 zł.
#2 Jak długo trzeba czekać na efekty reklamy Google Ads?
Zwiększony ruch w witrynie zauważysz nawet po kilku godzinach od włączenia kampanii. Warto jednak pamiętać, że przez pierwszy miesiąc algorytmy się uczą i pozyskują niezbędne dane o Twoich klientach. Rzeczywisty zysk w postaci wyższych dochodów odnotujesz zazwyczaj po kilku tygodniach od właściwego zoptymalizowania reklamy.
Z tego artykułu dowiedziałeś się:
- Czym jest reklama Google Ads?
- Jak działa reklama Google Ads?
- Jakie są 3 najpopularniejsze modele rozliczeń kampanii Google Ads?
- Jakie korzyści niesie za sobą reklama Google Ads?
- Dlaczego warto zlecić działania promocyjne agencji partnerskiej Google?
- Jak wybrać agencję marketingową do optymalizacji kampanii Google Ads?
- Ile kosztuje reklama Google Ads?
- Jak długo trzeba czekać na efekty reklamy Google Ads?
Źródła:
1.https://ads.google.com/intl/en_uk/home/resources/how-google-adwords-became-google-ads/
2. https://blog.hubspot.com/marketing/google-adwords-ppc
3. https://instapage.com/blog/why-use-google-ads
4. https://blog.hootsuite.com/google-ads/
5. https://engaiodigital.com/google-ads/