6 rad jak sprawić, aby Twoje artykuły były promowane przez Google Discovery
Telefony komórkowe stały się oknem na świat...
...to tam większość z nas szuka wielu różnych informacji. Od przepisu na smaczny obiad po wieści ze świata. Otwierając stronę przeglądarki Google zapewne często zauważasz propozycję artykułów jakie mogą Cię zainteresować. Jest to możliwe dzięki specjalnemu algorytmowi, który dostosowuje treści do twoich potrzeb. Będąc przedsiębiorcą, blogerem czy też twórcą stron internetowych być może zadawałeś sobie kiedyś pytanie jak sprawić, aby Google chętniej promował artykuły z naszej strony? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.
Przygotowaliśmy dla Ciebie 6 porad, które pomogą Ci w wypromowaniu artykułów z Twojej strony internetowej. Za chwilę dowiesz się jak sprawić, aby Twój blog, Twoje informacje czy też porady wyświetlały się internautom poprzez Google. Zaczynamy!
Zanim przejdziemy do meritum warto na wstępnie wyjaśnić sobie pewną podstawową rzecz:
Google Discovery działa na podobnych zasadach jak media społecznościowe oraz YouTube.
Im więcej Wasze treści będą mieć czytelników tym chętniej przeglądarka wyświetli je pozostałym potencjalnym klientom. Jeżeli uda się Wam uzyskać kilkudziesięciu odbiorców artykułu, Google w przyszłości wyświetli im kolejne Wasze teksty. Jeżeli będą miały one równie dobrą klikalność, mogą być promowane wśród kolejnych użytkowników, którzy nie mieli styczności z Waszą witryną. Na tym polega tak zwane budowanie zasięgów.
Porada 1: Zdjęcia i filmy wysokiej jakości
Google promuje artykuły, które mają wysoką wartość. Algorytm zwraca uwagę na unikatowość tematu oraz jakość zdjęć i filmów. Nie akceptuje kradzieży i wykorzystywania cudzych materiałów.
Dobrze jeżeli obrazy na naszej stronie są odpowiednio skompresowane i mają szerokość co najmniej 1200 pikseli. Powinny mieć też opisową nazwę pliku. Nie należy na zdjęciach umieszczać własnych logotypów. Algorytm automatycznie odrzuca takie artykuły.
Porada 2: Strona przyjazna dla urządzeń mobilnych
Google Discovery jest narzędziem wykorzystywanym jedynie na urządzeniach mobilnych. Dlatego jeżeli chcecie, aby artykuły były tam widoczne Wasza witryna powinna być zoptymalizowana pod kątem telefonów komórkowych. Szybkie ładowanie się strony, jej responsywność, brak reklam i wyskakujących okienek może pomóc w zdobyciu czytelników poprzez kanał Google Discoovery.
Porada 3: Spójność tematyczna
Aby Google Discovery przychylniej spoglądało na Twoją witrynę musicie być fachowcami w swoich dziedzinach. Wasza strona nie może być zbiorem artykułów o różnej tematyce. Powinniście być konsekwentni. Jeżeli zajmujecie się tematyką Google Ads, kolejny tekst nie powinien dotyczyć np. podróży lub być recenzją filmu. Brak spójności tematycznej znacznie ograniczy możliwości korzystania z narzędzia jakim jest kanał Discovery. Nie zmieniajcie tematów!
Ważne, abyście dobierali tematy, które mogą być w danym momencie interesujące dla szerszego grona obiorców. Tym sposobem uzyskacie więcej kliknięć, co przełoży się na zwiększenie zasięgów Waszej witryny. Poza tym daje to możliwość udostępniania Waszych treści innym, co wydatnie przełoży się na wzrost tak zwanego ruchu organicznego.
Porada 4: Zrezygnuj z reklam
Wasze teksty nie powinny być artykułami sponsorowanymi. Zbyt nachalne promowanie produktu lub usługi zostanie bardzo źle odebrane przez algorytm obsługujący Google Discovery. Poza tym bardzo niekorzystnie na odbiór witryny działa duża liczba płatnych reklam. Jeśli nie będziecie się trzymać zasad zapisanych w poradzie czwartej Google oznaczy Waszą stronę jako witrynę o niskiej jakości tak zwanego User Experience. Wtedy bardzo ciężko będzie odzyskać wcześniejszą pozycję, a co się z tym wiąże promowanie poprzez Google Discovery.
Porada 5: Budowanie zaufania
Im więcej użytkowników poleci Waszą stronę tym lepiej dla Was. Dlatego niezwykle istotne jest, aby zbudować ze swoimi czytelnikami relację z której korzyści czerpią obie strony. Wy dajecie im informacje na interesujący ich temat. Oni gwarantują Wam ruch. Jeżeli będziecie publikować treści o charakterze reklamowym wielu Internautów zrazi się do Waszej witryny. Uzna ją za stronę nieatrakcyjną. Potrzebną jedynie jej właścicielowi dla promowania własnych produktów. Budujcie więc wiarygodność, dbajcie o swoich odbiorców i traktujcie ich serio.
Porada 6: Twoja strona powinna być indeksowana
Ważną sprawą pod kątem SEO jest podanie Google informacji na temat tego czego dotyczą treści prezentowane na Waszej stronie. Bez indeksowania strony przez Google Wasze szanse na pojawienie się na wysokiej pozycji w popularnej wyszukiwarce, a także na kanale Google Discovery jest niezwykle niskie.
Jeżeli będziecie trzymali się naszych 6 złotych zasad na pewno wkrótce zobaczymy się na Google Discovery!