Największe zmiany w Google Ads w 2022 roku
Jeżeli planowałeś reklamować się poprzez platformę Google Ads warto, abyś zapoznał się z naszym artykułem. Sprawdziliśmy dla Ciebie jakie największe zmiany w tym roku weszły w życie w związku z funkcjonowaniem największej platformy reklamowej na świecie.
Aby nasze wnioski były jak najlepiej czytelne postanowiliśmy je przedstawić za pomocą punktów. Jest ich łącznie 6. Zaczynamy!
1. Samodzielnie zdobywaj dane!
Google ma coraz mniej informacji dotyczących użytkowników. Ma to związek z wycofywaniem dobrze nam znanych tak zwanych "ciasteczek" czyli plików cookies, które gromadziły dane Internautów. W związku z ograniczeniem dostępności informacji na temat użytkowników sieci Google szuka sposobów jak ominąć zakazy, aby równie skutecznie docierać z reklamami do potencjalnych odbiorców. Google planuje wycofać pliki cookie do 2023 roku. Po tym czasie remarketing będzie znacząc utrudniony.
Zmiany sprawią, że reklamodawcy będą musieli być bardziej kreatywni. Być może dobrym rozwiązaniem będzie pozyskiwać adresy e-mail od potencjalnych klientów. W zamian będzie trzeba jednak ofiarować pewne korzyści. Kluczem do sukcesu będzie jednak pełne zrozumienie potrzeb kupującego, a także sposobów ich rozumowania.
Dobrze będzie też korzystać z narzędzi typu CRM czyli Customer Relationship Management. Jednym z nich jest np. Hubspot. Dzięki niemu można przechowywać informacje, które trafią do Ciebie od klientów. Pozwoli to na stworzenie lepszego obrazu potencjalnego nabywcy.
2. Więcej automatyzacji w kampaniach displayowych
Wkrótce połączone zostaną kampanie w sieci reklamowej i kampanie inteligentne. Zamiast wybierać między tradycyjną kampanią optymalizowaną samodzielnie, a kampanią opartą o sztuczną inteligencję do określenia pozostanie poziom automatyzacji. Jednocześnie będzie ją można wyłączyć całkowicie. Nowe kampanie automatycznie będą włączone na zoptymalizowane kierowanie.
W ten sposób Google pozwoli Ci dotrzeć do nowej grupy odbiorców, którzy dokonają konwersji. System zacznie wyświetlać reklamę na pokrewne hasła, które wprowadzimy do systemu. Jeżeli uzna, że nasz produkt lub usługa będzie wzbudzać zainteresowanie promując się poprzez inne hasło po prostu je wyświetli poprzez inne słowo kluczowe.
3. Modelowanie konwersji
Utrata danych spowodowana zmianą regulacji dotyczących prywatności w sieci sprawiła, że Google zaczął szukać sposobów jak to zmienić. Jednym z nich jest ulepszony tryb śledzenia. Ma on na celu pogodzić funkcjonowanie witryn z tak zwaną polityką prywatności. Ulepszone zostanie modelowanie konwersji. Google co prawda nie może pokazać wszystkich konwersji, ale może jednocześnie wykorzystywać systemy uczące się do analizowania trendów i danych historycznych. Modeluje więc konwersje dla użytkowników sieci, którzy zrezygnowali ze śledzenia, na podstawie danych Internautów, którzy na to pozwalają..
Jak zapewnia Google takie rozwiązanie pozwala na odzyskanie nawet 70% wcześniej utraconych danych.
Aby móc korzystać z modelowania konwersji w Google Ads wcześniej należy zainstalować Menedżera tagów Google lub globalny tag witryny. WAŻNE: witryna która ma być dostosowana do modelowania konwersji powinna posiadać też usługę Google Analytics 4.
4. Koniec rozszerzonych reklam tekstowych na rzecz elastycznych reklam w wyszukiwarce
W czerwcu 2022 roku wycofane zostały rozszerzone reklamy tekstowe. Zastąpiły je elastyczne reklamy w wyszukiwarce, które teraz są domyślnym typem reklamy w kampaniach w sieci wyszukiwania.
Zdaniem specjalistów Google elastyczne reklamy są lepsze i skuteczniejsze w promowaniu produktów i usług. Wymagają też mniejszej liczby reklam. Z drugiej strony reklamodawca będzie mieć nad nimi mniejszą kontrolę.
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce pozwalają wpisać do 15 opcji nagłówka i czterech opcji opisu. System Google Ads zgodnie ze swoimi analizami wyświetla potem odpowiednią kombinację w zależności od tego, kto wyszukuje tę reklamę. Niestety raporty Google nie pokazują, który nagłówek lub opis przyniósł najwięcej konwersji.
5. Reklamy dla branży turystycznej
W 2022 roku Google przygotował nowy typ kampanii o nazwie "Rzeczy do zrobienia". Dzięki niej firmom z branży turystycznej łatwiej będzie zarządzać swoją ofertą oraz prodktami. Google prognozuje że będzie mieć to wpływ m.in. na ilość rezerwacji.
Nowe reklamy posiadają np. linki do rezerwacji hoteli i biletów do atrakcji. Wyświetlą się one w momencie, kiedy potencjalny klient będzie szukać określonego miejsca docelowego lub atrakcji turystycznej.
W ramach rozszerzeń reklamodawca może też dodać m.in. cennik, obrazy i mapy oraz recenzje dotychczasowych klientów.
6. Koniec z inteligentną kampanią produktową
Od września 2022 roku w Google Ads nie można stworzyć już inteligentnej kampanii produktowej. Zamiast tego kalifornijska firma pozwala rozwijać ten segment reklamowy dzięki kampanii Performance Max. Daje ona dużo więcej możliwości, choć też jest mocno zautomatyzowana. Na jej temat wkrótce na naszej stronie pojawi się osobny artykuł, abyście mogli poznać jej wszystkie zalety (i wady).
Jeśli mieliście inteligentne kampanie produktowe i martwicie się, że wasze reklamy przestały się w ten sposób wyświetlać informujemy, że nie macie się czym denerwować. Otóż system automatycznie zmienił kampanię tego typu na nową Performance Max.
Mamy nadzieję, że informacje które podaliśmy były dla Was cenne! Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat Google Ads zachęcamy do kontaktu jak również częstszego zaglądania na naszego bloga.