Koniec z clickbaitem! Google wypowiada im wojnę!
Zmiany w wyszukiwarce Google. Wkrótce pojawią się tam bardziej unikalne treści. Aby się tak stało przeprowadzone zostaną gruntowne zmiany w algorytmie witryny. Dzięki nim wyżej w wynikach wyszukiwania pojawią się niepowtarzalne informacje i artykuł. Tak zwane clickbaity spadną na dalsze miejsca. Google chce w ten sposób stać się bardziej atrakcyjne dla użytkowników.
Zmiany w wyszukiwarce Google
Każdy zna i słyszał o wyszukiwarce Google. Każdego dnia korzystają z niej miliony użytkowników na całym świecie. Obecnie wyszukuje tam informacje 73% Internautów. Bing, Baidu czy Yahoo mogą tylko pomarzyć o takiej popularności. Google stał się w zasadzie monopolistą również w Polsce. Wpływa to m.in. na skuteczność Google Ads. Wyszukiwarka stale się zmienia. Poprawki nanoszone przez specjalistów z Krzemowej Doliny sprawiają, że coraz ciężej pozycjonuje się witryny. Eksperci SEO załamują ręce ponieważ algorytm Google jest coraz bardziej wyczulony na odtwarzane treści. Ostatnia aktualizacja nazywająca się BERT poprawiła jakoś wyników wyszukiwania ponieważ Google dostosowało się do potrzeb i intencji użytkownika wpisującego hasło w wyszukiwarce. Amerykanie chwalą się, że doprowadziło to do obniżenia aż o 30% wyników wyszukiwania, które prowadziły do szkodliwych witryn, a w tym również i pornograficznych.
Poprawki w toku
Kolejne zmiany już wkrótce. Google zapowiedziało kolejną turę aktualizacji. Mają one prowadzić do mniejszej liczby clickbaitów co wydatnie ma wpłynąć na trafność wyników wyszukiwania. Programiści Google pracują nad algorytmem, który nada priorytet oryginalnym treściom i odnośnikom. Będą to nowe informacje, które wcześniej nie miały swoich odpowiedników w przestrzeni internetowej. Teraz czekają nas dwie aktualizacje. Google nie podaje co do ich terminu konkretnych informacji pewne jest jednak to, że będą wprowadzone w najbliższej przyszłości.
Poprawki algorytmu mają sprawić, że system stanie się atrakcyjniejszy dla młodych użytkowników sieci. Google zdaje sobie sprawę, że clickbite'y zniechęcają Internautów do dalszego korzystania z serwisów, gdzie się one pojawiają. Na chwilę obecną zmiany będą zaprowadzone w przypadku odnośników w języku angielskim i będą ogólnoświatowe. Aktualizacja położy nacisk na lepszą analizę treści edukacyjnych, rozrywkowych i zakupowych. Poprawki są znane pod nazwą „Helpful Content Update”. Wszystko wskazuje na to, że zmiany zostaną wprowadzone do końca roku.
Kalifornijski gigant
Wyszukiwarka Google jest obecnie najpopularniejszym narzędziem do odkrywania nowych treści w sieci. Już w lipcu 2008 rok czyli w zasadzie w pierwszych latach funkcjonowania indeksowała ponad bilion stron WWW. Do przechowywania zasobów Internetu firma Alphabet czyli właściciel Google używa serwerownie znajdujące się w różnych miejscach świata. Ich liczba, a także lokalizacja, że trzymana w tajemnicy. Co ciekawe serwerownie oparte są o system operacyjny Linux. Jest to narzędzie ogólnoświatowe choć nie wszędzie działa tak samo. W Chinach wyszukiwarka Google jest częściowo ocenzurowana. Przebywając w Państwie Środka nie można znaleźć haseł związanych z Tajwanem, Tybetem lub Dalajlamą.