Tworzenie stron Gdynia Szybki kontakt z Virtual Services
#Ads

Jak napisać reklamę w Google Ads, aby przyciągnąć klientów?

Jak napisać reklamę w Google Ads, aby przyciągnąć klientów? 

 

Google Ads to potężne narzędzie umożliwiające dotarcie do tysięcy, a nawet milionów klientów. Internet stał się w XXI wieku największą przestrzenia reklamową w historii. Co dziennie na całym świecie Internauci wyszukują poprzez Google ponad 2 miliony fraz. Reklamodawcy wykorzystują ten fakt promując różne produkty i usługi. Jednak jak napisać reklamę tak, aby była często klikana? Tego dowiecie się czytając nasz najnowszy artykuł. Zachęcamy do lektury! 

 

Aby w jak najczytelniejszy sposób przedstawić nasze wnioski postanowiliśmy zaprezentować je w formie punktów. Jednocześnie ich kolejność nie jest kluczowa. Każdy z punktów ma równie duże znaczenie w kreowaniu skutecznej kampanii reklamowej. Problem ze stworzeniem dobrego tekstu w systemie Google Ads stanowi przede wszystkim ograniczona liczba znaków. Jednak ten problem może stać się zaletą ogromnego systemu jeśli wiemy jak to wykorzystać. Wiedza którą tu zawarliśmy nie pochodzi z podręczników lecz naszych własnych obserwacji. A więc... zaczynamy! 

 

1. Inteligentnie wykorzystuj słowa kluczowe. 

 

Potencjalny klient klikając w reklamę musi być przekonany, że trafił w odpowiednie miejsce. Dlatego należy jasno zarysować czego dotyczy promowany produkt lub usługa. Unikajmy mniej konkretnych określeń. Skupiajmy się na słowach które czytelnie określają to co chcemy sprzedać. Właściwe używanie słów kluczowych w reklamach poprawia ich trafność. Wpływa to na wynik jakości, więc nasza reklama jest częściej i taniej wyświetlana przez system Google. Jednocześnie sami kienci też chętniej w nią klikają ponieważ trafiają w potrzeby potencjalnych klientów. 

 

Warto skupić się na doborze słów kluczowych. Jeśli grupa reklam zawiera zbyt wiele słów kluczowych odbiegających od siebie pod kątem treści niezwykle ciężko będzie napisać właściwy i skuteczny tekst reklamy. Takie sformatowanie kampanii reklamowej doprowadzi do zaniżenia wyniku jakości. Niedopuszczalnym jest więc przyporządkowanie do kampanii powyżej 10 słów kluczowych na jedną grupę reklam. Nie pozwala to precyzyjnie określić tekst reklamy. Najlepiej jeśli na jedną grupę reklamę będą 3-4 odpowiednie słowa kluczowe. 

 

W każdej reklamie powinno być do 3 fraz, które określone są w grupie słów kluczowych. Korzystnie jest wstawić je w treści adresu URL, nagłówku i opisie. Aby dobrać najlepsze słowa warto skorzystać z testów A/B porównując wyniki. Dzięki temu w końcu stworzymy najlepszy możliwy i najczęściej konwertujący tekst reklamy. 

 

2. Zwięzły przekaz 

 

Reklama musi być czytelna. Bez tego potencjalny klient w nią nie kliknie. Internauci wyszukując produktów i usług korzystają z jasno sprecyzowanych fraz. Nie są to ogólne określenia. Dlatego nasze teksty powinny być jak najdokładniejsze, aby najlepiej jak to możliwe odpowiedzieć na potrzeby użytkowników sieci. Samo hasło "buty" nie wystarczy. Są bowiem różne rodzajów butów. Dla firm medycznych dużo skuteczniejszym hasłem będzie np. "buty ortopedyczne".

 

Ponadto adres URL strony docelowej też może naprowadzić potencjalnego klienta, że to czego szuka będzie na stronie z linkiem który się wyświetlił. Warto też dodać konkretne informacje. Jeśli chodzi to konkretnego wydarzenia to dobrym pomysłem jest dodanie jego terminu. 

 

 

3.  Dodaj wezwanie do działania

 

W reklamie chodzi przede wszystkim o doprowadzenie do konwersji. Jednocześnie warto podpowiedzieć potencjalnym klientom czego oczekują od produktu lub usługi wpisując właśnie odpowiednie "wezwanie do działania". Dobrze jeżeli pojawia się już w nagłówku, a także w tekście opisu. Jest kilka słów które mogą doprowadzić do konwersji. Oto kilka z nich: "Bezpłatny", "Możesz dostać", "Online", "Wysyłka", "Dostaniesz". Dobrze jeżeli frazy są nacechowane emocjonalnie. Marketing oparty na emocjach jest dużo skuteczniejszy. 

 

Dobrym pomysłem jest wykorzystanie sprawdzonych haseł: "kup teraz", "dodaj do koszyka", "poproś o bezpłatną wycenę". Reklamodawca powinien też zwracać się bezpośrednio do klienta np. "Uzyskaj bezpłatną wycenę". Tekst reklamy powinien być też jak najbardziej konkretny a nie rozwleczony. 

 

 

Te trzy wnioski mogą być dla was pomocne przy przygotowywaniu reklam Google Ads. W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu. 

Sprawdź naszą ofertę Google Ads
Piotr Małecki
  • Poprzednia
  • Strona 2
  • Następna

1. Wybierz interesującą cię ofertę: