Google Ads dla każdego również w Gdańsku
Reklama Google Ads w Gdańsku to temat wciąż w pełni nie wykorzystany. Większość firm dystansuje się od takiej formy promocji z różnych względów. Wysokie koszty, optymalizacja, dostępność - to tylko niektóre ich zmartwienia. W tym artykule postaram się przełamać ten trend i udowodnić, że Reklama Google Ads w Gdańsku (i nie tylko) nie musi być postrzegana tylko w ten sposób.
Reklama to dźwignia handlu. Ta myśl nie jest czymś nowym, ani zaskakującym. Bez reklamy nie ma możliwości większego pozyskania klientów. Oczywiście są też formy umożliwiające prowadzenie firmy bez takiego wsparcia. Jednak skupienie swojej działalności na tak zwanym marketingu szeptanym może nie doprowadzić do szybkiego wzrostu dochodów w firmie. Reklama Google Ads w Gdańsku nie jest powszechnym narzędziem. Najczęściej firmy korzystają z innych form promowania swoich produktów. Mowa m.in. o billboardach reklamowych, reklamach w klasycznych mediach czyli w radio, prasie i telewizji. Ten przekaz dociera jednak do mniej sprecyzowanego klienta. Reklama trafia do wszystkich. Odbiorca nie jest sprecyzowany. Koszt reklamy w taki sposób jest wyższy i nie gwarantuje wysokiego zwrotu zainwestowanych pieniędzy. Inaczej jest w przypadku reklamy Google Ads.
Google Ads. O co chodzi?
Google Ads to ogólnodostępne narzędzie, które umożliwia dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Jednocześnie odpowiednie przygotowanie dobrej reklamy wymaga doświadczenia. Jako Partner Google Virtual Services wiemy jak to zrobić. Google Ads w Gdańsku i na całym Pomorzu dzięki takim firmom jak nasza jest mniej tajemnicze i bardziej dostępne. Umożliwiamy korzystanie z jego możliwości. Nasi specjaliści na swoim koncie mają kilkadziesiąt udanych kampanii reklamowych dzięki temu narzędziu. Firmy, nie tylko z Gdańska zwielokrotniły swoją sprzedaż. Dlaczego współpraca z Virtual Services i Partnerem Google jest tak korzystna? Otóż odpowiednie ustawienia w panelu Google Ads wymaga dużego doświadczenia.
Czy korzystanie z tej formy reklamy dużo kosztuje? Wszystko zależy od kampanii, którą realizujemy oraz jej zasięgu. Logicznym jest, że ustawiając ją na potrzeby ogólnopolskie wydatki związane z promocją produktów i usług będą wyższe. Istnieje jednak możliwość konkretnego sprecyzowania lokalizacji wyświetlania się reklam. Można więc ustawić, że będą pojawiały się jedynie na urządzeniach znajdujących się w konkretnym regionie, mieście, a nawet dzielnicy. Wszystko zależy od wymagań reklamodawców. Tym sposobem Reklama Google Ads może być wyświetlana tylko w Gdańsku, albo tylko w Warszawie, albo i tu i tu. To nie wszystko. Narzędzie Google daje jeszcze więcej możliwości optymalizujących. Przygotowując reklamę można też wykluczyć wskazane urządzenia. Do wyboru jest komputer stacjonarny, telefon komórkowy oraz tablety. W czasach, gdy urządzenia mobilne są coraz powszechniejsze jest to niezwykle istotne w tworzeniu nowoczesnej kampanii reklamowej w sieci.
Optymalizacja reklamy internetowej
Odpowiednia optymalizacja reklam jest kluczem do sukcesu w biznesie. Google Ads daje wiele możliwości. Poza wspomnianymi ustawieniami lokalizacji oraz urządzeń istnieje możliwość doboru odpowiedniej grupy odbiorców. Reklama trafi do silnie sprofilowanego użytkownika Internetu. Dzięki tak zwanym systemom uczącym się system potrafi stworzyć wirtualny obraz potencjalnego klienta. Setki różnych cech są analizowane i przyporządkowywane do konkretnych grup odbiorców. Brane pod uwagę są konkretne zainteresowania użytkowników. Google Ads formuje większe grupy takie jak np. "Biznesmeni" oraz "Właściciele małych firm". Zbiory potencjalnych klientów są też kreowane na podstawie ich działań lub zamiarów. Innym kluczem są wydarzenia z życia czyli np. w osobnej grupie są osoby, które mają zamiar zakupić dom lub mieszkanie. W innym zbiorze znajdują się osoby, które właśnie skończyły studia.
To wszystko wydaje się być niezwykle skomplikowane. Dobranie odpowiednich parametrów dla reklamy jest niekiedy procesem czasochłonnym. Poza tym potrzebna jest też odpowiednia wiedza. Takimi doświadczeniem dysponują firmy będące Partnerem Google. Wśród nich jest również Virtual Services. Google Ads w Gdańsku przestaje być czymś nieodgadnionym. Taki jest nasz cel. Powstaliśmy, aby unowocześniać sposoby komunikacji z klientem. Kilkadziesiąt firm z całej Polski codziennie korzysta z naszego wsparcia. Google Ads to narzędzie powszechne. Osoba optymalizująca reklamę nie musi wcale przebywać miejscu, gdzie promowany produkt ma być potem dystrybuowany. Dzięki narzędziom udostępnionym przez Google istnieje możliwość opracowania obrazu idealnego klienta, bądź też osoby, która może być zainteresowana zakupem. Kluczowe są dane, które pojawiają się w systemie po uruchomieniu kampanii. Oczywiście, aby kampania reklamowa była skuteczna najpierw potrzebna jest odpowiednia optymalizacja. Zdaniem niektórych specjalistów, aby reklama zaczęła działać na pełnych obrotach potrzeba od dwóch tygodni nawet do kilku miesięcy. Wszystko zależy od typu kampanii, a także sprzedawanego produktu.
Rodzaje kampanii Google Ads
W przypadku Google Ads funkcjonuje kilka rodzajów kampanii. Najbardziej podstawową jest kampania wyszukiwarkowa. Reklamy jak sama nazwa wskazuje wyświetlają się w wyszukiwarce Google. Pozycja którą zajmie zależy od wysokości budżetu kampanii oraz konkurencji. Im więcej jesteśmy w stanie przeznaczyć środków na promocję tym większe prawdopodobieństwo, że reklama pojawi się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Wszystko odbywa się na zasadach aukcji. Jeżeli nasz reklamodawca przeznaczy na cel pojedynczego kliknięcia 1 złotówkę jasnym jest, że w przypadku konkurencji, która deklaruje wydatek rzędu 1,50 zł, nasza reklama będzie wyświetlała się na drugiej pozycji. Jednocześnie nie będzie tak, że będzie zawsze na drugim miejscu ponieważ Google niezwykle rzadko pozwala, aby jedna reklama pojawiała się zawsze na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego przebiega stała rotacja choć oczywiście lepiej opłacane kampanie reklamowe będą skuteczniejsze, a ich treści częściej promowane na najlepszych pozycjach.
Kolejnym rodzajem kampanii Google Ads jest reklama displayowa. Są to te banery, które wyświetlają się na różnych stronach internetowych. Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale również duże portale internetowe udostępniają Google swoją przestrzeń. Dotyczy to zarówno Wirtualnej Polski jak i Onetu co wydatnie może obniżyć nasze koszty reklamy. Wykupując ją bezpośrednio od firm zarządzających stronami internetowymi często płaci się więcej niż robiąc to poprzez Google Ads. Dlatego warto z tego korzystać. Oczywiście kampania reklamowa uruchomiona w ten sposób powinna być odpowiednio zoptymalizowana ponieważ bez tego koszt promocji może gwałtownie wzrosnąć, a pieniądze będą wyrzucane w błoto. W takim przypadku może pomóc Partner Google, który zna wszelkie niuanse i narzędza pozwalające na skuteczną promocję produktów i usług. W przypadku reklamy display niezwykle ważna jest oprawa wizualna, która towarzyszy tekstowi i przekazowi reklamowemu. Ważna jest odpowiednia kolorystyka, zdjęcie oraz treść. Wszystko powinno ze sobą odpowiednio korelować.
Kampania display jest często wykorzystywana w przypadku akcji remarketingowych. Oznacza to, że przeznaczona jest przede wszystkim dla osób, które już wcześniej weszły z przygotowaną przez nas promocją w jakąkolwiek interakcję. Nie ważne czy chodzi o inny rodzaj kampanii, czy też inną formę kampanii opartej na banerach. Kampania remarketingowa ma na celu wzmocnić potrzebę skorzystania z usługi bądź też oferowanego produktu. Komunikaty reklamowe pojawiające się na różnych witrynach internetowych wśród osób które już weszły w interakcję z naszą reklamą mogą przyczynić się do zakupu. Tak jak billboard który mija potencjalny klient codziennie mija w drodze do pracy potencjalny klient tak kampania display przekonuje go do zakupu podczas jego obecności w sieci. Można powiedzieć na przykładzie naszego regionu, że Billboard Google Ads w Gdańsku byłby najczęściej mijanym billboardem wśród osób wstępnie zainteresowanych reklamowanym produktem lub usługą. Nie są to duże koszty ponieważ na ten cel w przypadku budżetu kampanii należy przeznaczyć około 10%.
Sprzedaż produktów
Kolejną formą kampanii na którą warto zwrócić uwagę, a która wymaga wsparcia od Partnera Google jest reklama produktowa. Tego typu internetowa promocja nastawiona jest wyłącznie na sprzedaż - jak sama nazwa wskazuje - produktu. Tutaj nie ma mowy o jakimkolwiek budowaniu wizerunku firmy. Tu przekaz jest prosty: kup nasz produkt. Wyszukując różne rzeczy w wyszukiwarce Google obok wyników tekstowych obok znajdują się zawsze produkty, które można zakupić w związku z wyszukiwanym hasłem. Jest to właśnie reklama produktowa. Korzystając z zasobów znajdujących się na stronie reklamodawcy wyciągane są informacje, które następnie są przeorganizowywane na potrzeby kampanii Google Ads. Wymagany jest m.in. opis produktu, a także jego zdjęcie. Należy wpisać też kosz przesyłki a także producenta. Nie zamieszczając takich informacji Google może odrzucić taką reklamę.
Warto jednak korzystać z reklamy produktowej. Powiedzmy, że tym sposobem Google Ads w Gdańsku byłby największym bazarem w całym mieście. Sprzedawcy, którzy chcą się tam wystawić nie muszą często przeznaczać na ten cel wcale dużych pieniędzy. Kontrola i optymalizacja takiej kampanii dla nie wprawionej w reklamie internetowej osoby może być trudna stąd też wsparcie ze strony agencji reklamowej jest całkiem uzasadnione. Niekiedy kampanie produktowe obejmują setki, a nawet tysiące produktów. W przypadku tej kampanii kluczowa jest opieka i koordynacja zgodności treści prezentowanej w wyszukiwarce Google z tym co przedstawia witryna reklamodawcy. Jeżeli obie strefy reklamowe będą w sprzeczności Google nie wyświetli takiej reklamy. Najczęstszymi niedopatrzeniami w przypadku kampanii produktowej jest zmiana ceny, a także dostępności towaru. Przygotowując taką formę reklamy ważne jest też odpowiednie zdjęcie produktu. Nie może być to fotografia zrobiona niedbale i w brzydkim otoczeniu. Klient musi poczuć potrzebę posiadania takiego produktu.
Reklama internetowa to również informacja
Google stale się rozwija. Powstają nowe rodzaje reklam. Po kilku latach funkcjonowania pojawiła się kampania Discovery. Jest ona sprzężona z coraz większą potrzebą dostępu do informacji w sieci. Coraz więcej osób szuka najnowszych wieści przeglądają Internet. Klasyczne media odchodzą do lamusa. Telewizja przestaje być głównym przekaźnikiem informacji. Google chce to wykorzystać. Podczas pojawiania się najnowszych wieści w serwisie Google (często w przypadku urządzeń mobilnych) jedna na kilkanaście informacji jest reklamą. Choć w opisie artykułu sponsorowanego jest odpowiednia adnotacja sugerująca, że jego treść jest związana z promocją danego towaru lub usług to część osób korzystających z sieci decyduje się kliknąć i dowiedzieć więcej o temacie który poruszyła reklama. Warto, aby w przypadku tego rodzaju promocji dobrane zostało odpowiednie zdjęcie, które będzie sugerowało autentyczność prezentowanych treści. Jest to kluczem do zainteresowania potencjalnego klienta. Poza tym treści powinny być jak najmniej nachalne reklamowo. Nie może to być przekaz "Google Ads w Gdańsku". Już lepszym hasłem byłoby "Google Ads ofiaruje każdemu 1200 zł na reklamę w sieci".
W przypadku kampanii display należy dobrać co najmniej 5 fotografii. Każda powinna być nieco inna od poprzedniej. Ma to posłużyć nie tylko różnorodności promocji, ale też działaniom optymalizacyjnym. Reklamodawca może sprawdzić które rozwiązanie sprawdza się najlepiej. Jakie treści klikane są najczęściej? Co najszybciej zwraca uwagę internautów? Google Ads to potężne narzędzie analityczne. Im więcej mamy danych tym lepszą, bardziej zoptymalizowaną reklamę jesteśmy w stanie przygotować. Partner Google wie jak to robić. Nie wprawiony użytkownik sieci może mieć problem z wyciągnięciem odpowiednich wniosków co do kampanii display. Jednocześnie jest to nie najtańsza kampania - w porównaniu do pozostałych. Na wstępie należy wydać co najmniej 10-15 zł dziennie, aby na tej podstawie móc wyciągnąć wnioski na przyszłość.
Reklama wszędzie dostępna
Google Ads oferuje też reklamę w serwisie YouTube. Nasz produkt oraz usługi mogą być reklamowane przed, w trakcie oraz po wyświetleniu się filmu. Najlepiej jeśli jest to zrealizowane w formacie filmu wysokiej jakości. Niektóre firmy decydują się na promocję w formie dłuższego monologu przypominającego blog, a także plansz zawierających najważniejsze informacje o produkcie. Kampanie wideo bywają kosztowne i nie zawsze są w pełni skuteczne. Wszystko zależy od formatu jaki przybiorą nasze reklamy.
Najnowszym typem kampanii, który dopiero co pojawił się w Google to Performance-Max. Jest to forma reklamy, która stanowi pewnego rodzaju połączenie wszystkich wspomnianych wcześniej typów reklamy. Promocja oparta o rodzaj kampanii zakłada wielopoziomowe wykorzystanie narzędzi Google. Dzięki temu reklamy pojawiają się w formie display jak i wyszukiwarkowej. Nasze reklamy obecne są również na YouTube a także w ramach kampanii discovery. Jest to nowatorski pomysł giganta z Kalifornii. Na chwilę obecną wciąż testowany przez wiele agencji reklamowych nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Koszty kampanii zbliżone są do discovery, choć zawsze warto pamiętać, że im więcej zainwestujemy tym większe prawdopodobieństwo, że uzyskamy większy ruch. Jednocześnie wypadałoby, aby wydatki były dostosowane do potrzeb. W pewnym momencie wysokość wydawanych pieniędzy może być nieadekwatna do osiąganych wyników.
Jak skorzystać z możliwości Google Ads?
Google Ads w Gdańsku nie jest czymś nowym, ale dla wielu przedsiębiorców wciąż takie jest. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z siły przebicia jaką ma współczesna reklama w sieci. Oczywiście świadomość wzrasta na co wpłynęła m.in. pandemia, która przeniosła znaczną część biznesów do Internetu, jednak nadal skala rozwoju tej formy promocji w Polsce i na Pomorzu jest utrzymana na niskim poziomie. Wiedza na temat Google Ads jest niewielka. Google kojarzy się przede wszystkim z prostą wyszukiwarką, a nie przestrzenią gdzie można reklamować swoje towary i usługi. Wynika to również z faktu, że dla wielu osób taka forma promocji wydaje się finansowo nieosiągalna. W sieci pojawia się mnóstwo reklam znanych marek stąd też wśród części przedsiębiorców panuje przekonanie, że musi to być niezwykle kosztowne. Tyle, że niekoniecznie. Wszystko zależy od branży oraz skali promocji. Publikując reklamę w Google Ads nie musimy od razu "rzucać" się na cały kraj. Narzędzie reklamowe Amerykanów pozwala optymalizować koszty i tak dostosowywać nasz budżet reklamowy, aby było to opłacalne. Nie zawsze jest to możliwe, szczególnie w przypadku bardzo małych kampanii, ale na pewno warto zorientować się w tym temacie. Partner Google jakim jest Virtual Services na pewno udzieli Państwu wszystkich potrzebnych informacji, a także dokona analizy możliwości kampanii reklamowej w przypadku państwa oferty.