Tworzenie stron Gdynia Szybki kontakt z Virtual Services
#Ads

7 ciekawych statystyk dotyczących Google Ads

7 ciekawych statystyk dotyczących Google Ads

 

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka świata. Nie może więc dziwić, że wiele firm próbuje promować swoje produkty i usługi właśnie tam. Google Ads to doskonałe narzędzie reklamowe umożliwiające szybkie pozyskanie klientów. W dodatku dzięki odpowiedniej optymalizacji reklama dociera tylko do osób, które mogą być zainteresowaną promowaną ofertą.

Wyszukiwarka Google istnieje od 2000 roku. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Abyście mogli lepiej zrozumieć jak skutecznym narzędziem do promowania własnych produktów i usług jest Google Ads przygotowaliśmy dla Was kilka interesujących statystyk. 

 

1. Udział w rynku Google Ads

Każdy zna wyszukiwarkę firmy z Kalifornii. Jej nazwa stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Obecnie Google tylko w Stanach Zjednoczonych ma 86 % udziału w rynku. A warto zaznaczyć, że ma tam nie małą konkurencję. W Polsce ten udział wynosi powyżej 80%. 

Google to ogromna baza użytkowników, którzy mogą stać się Waszymi klientami. To największe okno wystawowe świata. 

 

2. 60% osób klika w reklamę Google Ads

Ja podaje firma HubSpot zajmująca się badaniem rynku reklamowego w USA w ubiegłym roku, aż 63% osób kliknęło w reklamę Google. Więcej niż co drugi użytkownik uznał, że promowany link jest dla niego wiarygodny i chętnie zajrzy na reklamowaną stronę. Tym samym cel reklamy, którym jest zwiększenie ruchu w witrynie został osiągnięty. Google Ads sprawia, że potencjalni klienci interesują się waszą ofertą. 

 

3. Różne możliwości reklamy

Google Ads oferuje różne rodzaje reklam w zależności od potrzeb reklamodawcy. To elastyczne narzędzie pozwala dostosować plan promocji w sieci do celów marketingowych Twojej firmy. Oferowane są typy kampanii: wyszukiwarkowa, displayowa, wideo, produktowa, w aplikacji, lokalna oraz inteligentna. Reklamy te są zgodne z modelem PPC, czyli pay-per-click. Oznacza to, że płacisz tylko po kliknięciu w reklamę. Taki sposób rozliczeń generuje dwa razy więcej odwiedzających niż pozycjonowanie w ramach SEO. 

 

4. Średni współczynnik klikalności dla Google Ads wynosi 2%

CTR to współczynnik klikalności w reklamę. Jest to jeden z najważniejszych wskaźników umożliwiających ocenę skuteczności płatnych reklam w Google Ads. To przecież właśnie o to chodzi, aby ktoś kto zobaczy reklamę kliknął dalej co może doprowadzić do konwersji, czyli np. sprzedania produktu. Oficjalne statystyki wskazują, że średni CTR dla reklam Google wynosi 2%. Nie zagłębiając się w szczegóły: to dużo. 

 

5. Ponad połowa internautów kupuje poprzez reklamy. 

Aż 65% osób korzystających z sieci klika w reklamy podczas robienia zakupów. Jeśli Twoja reklama pokazuje to, czego szukają, być może to właśnie Twoja firma uzyska najpierw kliknięcie w link, a następnie sprzedaż.

 

6. Reklamy produktowe Google generują 85,3% kliknięć

Reklamy produktowe Google pozwalają na wyświetlanie internautom konkretnych produktów. To takie Allegro tylko, że w przestrzeni Google. Jak wynika z danych ujawnionych przez kalifornijską firmę to częsta forma promocji stanowiąca 76% wszystkich wydatków na reklamę w wyszukiwarce. Sprawia to, że tego typu reklamy generują 85% wszystkich kliknięć w kampaniach Google Ads. To pokazuje jak silne i skuteczne jest to narzędzie. 

 

7. Średni współczynnik konwersji w Google Ads to 4,40%

Konwersja to cel reklamy. Może być nią kliknięcie w kontakt, telefon na stronie, przejście na media społecznościowe, dodanie do koszyka czy też po prostu sprzedaż. W sieci wyszukiwania średni współczynnik konwersji widoczny dla reklam Google wynosi 4,40%. To bardzo dobry wynik jeśli porównamy go z ruchem w całej sieci reklamowej. Tam ten współczynnik konwersji wynosi około 0,57%.

 

Jeśli zainteresowała Cię reklama w Google Ads może warto spróbować? Te liczby nie kłamią - jest to narzędzie marketingowe i sprzedażowe na miarę XXI wieku. 

Sprawdź naszą ofertę Google Ads
Piotr Małecki
  • Poprzednia
  • Strona 5
  • Następna

1. Wybierz interesującą cię ofertę: