Tworzenie stron Gdynia Szybki kontakt z Virtual Services
#Ads

5 wskazówek, aby Twoje kampanie Google Ads były skuteczniejsze

5 wskazówek, aby Twoje kampanie Google Ads były skuteczniejsze

 

Każdy może założyć konto w serwisie reklamowym Google. Nie każdy jednak jest w stanie zbudować dobrze działającą kampanię reklamową. Aby odpowiednio i skutecznie prowadzić działania promujące produkty i usługi potrzebne jest do tego doświadczenie i znajomość narzędzi Google Ads. W naszym artykule pokażemy Ci, na co powinieneś zwrócić uwagę, aby stworzyć wysoko konwertującą kampanię reklamową w sieci.

 

Skuteczne narzędzie reklamy

64% użytkowników wyszukiwarki Google klika w reklamę, przeglądając stronę należącą do kalifornijskiego giganta. Dotyczy to zarówno usług, jak i konkretnych produktów - niezależnie od branży. Google Ads bezsprzecznie daje ogromne możliwości do rozwijania biznesu. Pozwala przedstawić ofertę, w momencie gdy użytkownicy wyszukują odpowiednich słów kluczowych. Jednak, aby było to skuteczne potrzebna jest dobra strategia pozwalająca zwiększyć sprzedaż.  

 

Jakie korzyści daje Google Ads?

Reklama wyświetla się jedynie osobom, które są zainteresowane Twoimi produktami. Poza tym Google Ads działa niemal natychmiastowo. Uruchamiając kampanię reklamową od razu Twoje produkty trafiają na szczyt wyników wyszukiwarki Google. Tym sposobem błyskawicznie zapewnisz swojej witrynie większą liczbę odwiedzających. Nie ma znaczenia czy Twoja strona ma 5 lat czy 10 minut. Takich możliwości nie daje pozycjonowanie czyli SEO. 

 

5 wskazówek jak stworzyć skuteczną strategię Google Ads. 

 

Porada 1: Określ kim są Twoi klienci

Na wstępie zadaj sobie pytanie komu chcesz sprzedać swoje produkty i usługi. Kim jest Twój klient? Jakie ma przyzwyczajenia? W jakich godzinach i w których miejscach może być zainteresowany Twoją ofertą? 

Google Ads pozwala określić porę wyświetlania się reklam, a także konkretne miejsca, gdzie mają się wyświetlać. Twoja kampania może mieć zakres ogólnokrajowy, ale również lokalny - ograniczony nie tylko do miasta, ale nawet dzielnicy. To doskonały sposób na reklamowanie się np. dla restauratorów. 

 

Porada 2: Wybierz typ kampanii, który bardziej odpowiada Twoim celom

Google oferuje kilka typów kampanii. 

- Kampanie w sieci wyszukiwania: doskonale zastępują SEO. Pozwalają natychmiast pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google. To bardzo dobry pomysł na to, aby potencjalni klienci poznali Twoją markę oraz przejrzeli ofertę. Co ważne płaci się za kliknięcie, a nie wyświetlenie. 

- Kampanie produktowe: pozwalają pokazać produkty w przestrzeni Google. To bardzo dobry wybór np. dla firm odzieżowych. 

- Kampanie w sieci reklamowej: są to banery, które pojawią się nie tylko w przestrzeniach kojarzących się z firmą Google, ale też na stronach internetowych współpracujących z Amerykanami. Tym sposobem dość niskim kosztem (choć to zależy od celu kampanii) można zaprezentować się szerokiemu gronu odbiorców np. na takich portalach jak wp.pl czy też onet.pl. 

- Kampanie wideo: pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez YouTube. WAŻNE! Zapłacisz tylko wtedy, gdy ktoś zobaczy jedną z Twoich reklam przez co najmniej 30 sekund, zobaczy ją w całości lub wejdzie z nią w interakcję, na przykład, jeśli kliknie wezwanie do działania, kartę lub bezpłatny baner.

- Kampanie w aplikacji - ta forma reklamy pozwala promować swoje produkty oraz usługi w aplikacjach dostępnych na telefony komórkowe. Jest to rodzaj kampanii, który zdobywa coraz większy wpływ na rynek reklamowy na świecie.

W ostatnich czasach powstało jeszcze kilka nowych typów kampanii Google Ads takich jak Performance MAX. Będziemy o nich pisać w kolejnych postach na naszym bogu. Warto więc zaglądać do nas częściej! 

 

Porada 3: Kreatywne reklamy 

Twórz reklamy, które wyróżniają się na tle konkurencji. Niech to nie będą sztampowe hasła i stockowe zdjęcia. To droga donikąd. Wzbudzaj zainteresowanie będąc autentyczny. Jeżeli planujesz wypromować usługę, gdzie niezwykle ważny jest kontakt z klientem na pewno nie kupuj zdjęć obcych ludzi. Lepiej ten koszt przeznaczyć na profesjonalną sesję zdjęciową dla siebie. 

Zastanów się co chciałbyś przeczytać o swoim produkcie, aby być nim zainteresowanym. 

 

Porada 4: Wybierz właściwe słowa kluczowe dla swoich reklam

Zdecydowanie niezwykle ważny dla skuteczności reklamy jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Powinny mieć one ścisły związek z reklamowanymi usługami i produktami. Poza tym należy uwzględnić koszt promocji na wskazane hasła. Może się bowiem okazać, że przepłacając na popularnych ogólnych hasłach możemy nie wykorzystywać w pełni możliwości jakie nam dają inne mniej popularne słowa kluczowe. 

Aby przekonać się jakie słowa kluczowe będą najodpowiedniejsze warto skorzystać z Planera słów kluczowych, który jest bezpłatnym narzędziem dostępnym w przestrzeni Google Ads. Wystarczy znaleźć je w opcjach logując się na swoje konto reklamowe. Pozwala ono uzyskać przydatne informacje o częstotliwości z jaką określone słowa są wyszukiwane i jak te wyszukiwania zmieniają się w czasie. Można też obliczyć budżet reklamowy poprzez szacunkowe stawki dla każdego słowa kluczowego.

 

Porada 5: Optymalizacja kampanii Google Ads

Stworzenie kampanii Google Ads to tylko początek... potem czekają Cię kolejne tygodnie, a być może i miesiące optymalizacji. Zmiana haseł, pór wyświetlania się reklam, banerów, filmów - jest tego cała masa. Sprawdzaj na jakie hasła jesteś wyszukiwany i wyrzucaj te które nie przynoszą Ci konwersji. Analizuj wyniki kampanii i wprowadzaj poprawki. Ważne jest też kontrolowanie budżetu. Przeglądaj współczynnik konwersji i odrzuceń. 

 

To było 5 porad jak sprawić, aby Twoja kampania Google Ads stała się skuteczniejsza. Życzymy powodzenia! Oczywiście zachęcamy też do skorzystania z naszych usług.

Sprawdź naszą ofertę Google Ads
Piotr Małecki
  • Poprzednia
  • Strona 3
  • Następna

1. Wybierz interesującą cię ofertę: