5 trendów w Google Ads w 2022 roku, na które warto zwrócić uwagę
Obecny rok może być przełomowy dla branży reklamowej. Po pierwsze świat wychodzi z okresu pandemii. W kolejnych krajach luzowane są obostrzenia co może wpłynąć na kształt promocji w sieci. Poza tym wojna na Ukrainie w sposób znaczący może odbić się na przepływie informacji w Internecie, a co się z tym wiąże również w reklamie. Może być to szczególnie widoczne w Polsce, gdzie nowe życie rozpoczęły setki tysięcy uchodźców. Sprawdźcie co naszym zdaniem wydarzy się w świecie Google Ads w nadchodzących miesiącach i na co zwrócić uwagę.
1. Koniec z rozszerzonymi reklamami tekstowymi.
Zgadza się. Narzędzie z którego korzystaliśmy przez lata już wkrótce przestanie być dostępne. Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads odejdą do lamusa. Pozostaną za to elastyczne kampanie tekstowe, które dają więcej możliwości dobierając treść do potrzeb klientów. Od 30 czerwca nie tylko nie będzie można tworzyć nowych rozszerzonych kampanii tekstowych, ale też edytować już uruchomionych. Nie oznacza to jednak, że po przeczytaniu tej wiadomości powinieneś je teraz wszystkie usunąć. Nadal będzie można je wyświetlać. Jeśli więc przynoszą one satysfakcjonujące wyniki już teraz zoptymalizuj je i edytuj, aby korzystać z nich jeszcze dłużej. Ważne, aby zrobić to przed końcem czerwca.
2. Smarfony rządzą!
Powiedzmy sobie szczerze: nastała era smartfonów. Wiele osób nie potrafi żyć bez swojego telefonu komórkowego. Sprawdzamy tam wszystko. To główne narzędzie które służy nam do przeglądania Internetu. W przypadku Google Ads zdecydowana większość kliknięć reklam w płatnych wynikach wyszukiwania pochodzi z urządzeń mobilnych. Warto pomyśleć o tym przygotowując swoją stronę internetową, aby była dostosowana do wyświetlania na smartfonach.
3. Wyszukiwanie głosowe
Coraz popularniejszą formą komunikowania się ze swoim telefonem będzie nie - forma tekstowa lecz mówiona. Według badań specjalistów z Edison Research tylko w 2020 roku co drugi Amerykanin przyznał się do korzystania z technologii asystenta głosowego. Ta moda wkrótce dotrze też do Polski. Zamiast pisać na smartfonie coraz więcej osób będzie do niego mówiło szukając produktów, informacji i usług. Dlatego to takie istotne w przypadku reklam Google Ads? Otóż zmieni to postrzeganie słów kluczowych. Doprowadzi to do wzrostu znaczenia długich haseł.
4. Automatyzacja przede wszystkim!
Google Ads z każdym rokiem staje się coraz nowocześniejsze. Roboty uczące się potrafią rzeczy, których jeszcze kilka lat temu nie byłby w stanie zrobić. Człowieka powoli zastępuje sztuczna inteligencja dobierając najskuteczniejsze sposoby do osiągnięcia reklamowego celu. Automatyzacja stała się ważną częścią marketingu. Google twierdzi, że w przypadku licytacji dużo skuteczniejszą metodą jest automatyczna strategia określania stawek. Robiąc to ręcznie - zdaniem ekspertów z Kalifornii będzie to dużo mniej efektywne.
5. Mniejszy dostęp do danych - czy to koniec skutecznych reklam?
Zmiany w Google Ads związane z RODO w Unii Europejskiej mogą sprawić, że reklamodawcy nie będą w stanie uzyskiwać już tylko informacji o użytkownikach i potencjalnych klientach. Na szczęście firma z Kalifornii przewidziała takie problemy i już teraz przewidziała pewne rozwiązania. Pisaliśmy o nich w innym artkule na naszym blogu. Zachęcamy do lektury.
https://virtualservices.pl/blog/jak-robic-skuteczne-kampanie-ads-w-dobie-rodo-i-zmian-w-polityce-prywatnosci
Jednocześnie uspokajamy uprzedzając wizytę pod powyższym linkiem: Nie będzie, aż tak źle ;).